img

A Subaru Levorg 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP 2016-os töréstesztjén

•  Az EyeSight rendszerrel felszerelt Levorg magas pontszámot ért el az Euro NCAP újonnan bevezetett ”Automata Vészfékezés – Gyalogos” tesztjén

 Tokió, 2016. augusztus 31. – A Fuji Heavy Industries (FHI), a Subaru autók gyártója ma bejelentette, hogy a Levorg (európai specifikáció) a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az Európai Új Gépjármű Értékelő Program (Euro NCAP)*1 2016-os általános biztonsági vizsgálatán. Az Euro NCAP a “Felnőtt utasok védelme”, a “Gyermekek védelme”, a “Gyalogosvédelem” és a “Biztonsági segédberendezések” kategóriában is pontoz. A 2016-os értékelésben egy új teszt is bevezetésre került, amely azt vizsgálja, hogy a gépjárművek önállóan mennyire jól ismerik fel és előzik meg a gyalogosokkal való ütközéseket. Az EyeSight*2 rendszerrel felszerelt Levorg magas pontszámot ért el az új teszten. Ez az ötödik alkalom, hogy egy Subaru modell kiérdemelte a tekintélyes, 5 csillagos értékelést az Euro NCAP-tól a Legacy 2009-es, a Subaru XV 2011-es, a Forester 2012-es és az Outback 2014-es eredménye után.

Független szervezetektől az EyeSight rendszer kiemelkedő értékelést kapott a balesetmegelőző képességéért. A Subaru vezetéstámogató rendszerével felszerelt gépjárművek az elérhető legjobb, ”kiváló” minősítést érték el a Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS, egy gépjármű-biztosítók által támogatott non-profit szervezet az USA-ban) frontális ütközésmegelőző rendszereket vizsgáló tesztjén. Japánban az EyeSight rendszerrel felszerelt Subaru gépkocsik a lehető legmagasabb JNCAP*3 ASV+*4 értékelést kapták balesetmegelőző képességükért a Vidékfejlesztési, Infrastruktúra, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium, valamint a Nemzeti Ügynökség az Autók Biztonságáért és az Áldozatok Védelméért (NASVA) által végzett vizsgálatokon.

Az EyeSight az első vezetéstámogató rendszer, amely csak sztereó kamerákat használ a jármű előtt lévő tárgyak felismerésére, mint pl. autók, gyalogosok, biciklisek, motorosok. A rendszer 2008-as japán debütálása óta az egyes funkciók nagyon sok dicséretet kaptak, ilyenek többek között az ütközésmegelőző fékvezérlés és a teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat. Az EyeSight ausztráliai, Észak-amerikai és európai piacra történő bevezetésével az FHI lényegesen növeli azoknak az ügyfeleknek a számát, akik számára modelljeikben elérhető a megelőző biztonsági rendszer.

Az FHI célja, hogy a Subaruk az “Élvezet és Nyugalom” hangulatát sugallják, amely alapja a márka ”Confidence in Motion” (Magabiztosság az utakon) alapelve. Ám az “Élvezet és Nyugalom” alapvető eleme a “biztonság”. A Subaru ezért továbbra is arra törekszik, hogy aktív, passzív és ütközésmegelőző biztonsági technológiái révén teljes körű védelmet kínálhasson vásárlóinak.

 *1: Az Euro NCAP független szervezet, amely európai kormányok, valamint autóipari és fogyasztóvédelmi egyesületek támogatásával végzi munkáját.

*2: A japán piacon EyeSight (ver.3).

*3: Japán Újautó-értékelő Program

*4: Fejlett Biztonsági Jármű – Plus

Euro NCAP törésteszt a Levorg modellen (európai specifikáció)

2016-08-31 Subaru